Eko-merk heeft goede invloed

Eko keurmerk heeft goede invloed op consument
Eko keurmerk heeft goede invloed op consument

Producten mét een duurzaamheidslabel beïnvloeden op den duur de kijk van de consument op producten zonder keurmerk. Ze vinden die op termijn minder duurzaam. Dat publiceert de Telegraaf o.b.v. een onderzoek van de LEI Wageningen UR.

Het effect trad op bij koffie waarbij het Eko-Fair Trade keurmerk is gebruikt. Dit betekent niet dat consumenten direct, na één blik op de duurzaamheidslabels, negatiever denken over producten zonder label. Maar op de langere termijn sluipt dit er wel in: consumenten die steeds keurmerken zien, zijn op den duur minder tevreden over de aankoop van een gangbaar product én het bedrijf dat het product maakt.

Het biologische EKO-label heeft uiteindelijk dus ook invloed op de mensen die eigenlijk geen biologische producten kopen. Dit effect kan producenten aanmoedigen hun producten ook duurzaam te maken.

Via: Telegraaf.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *