Home » Nieuws » Nespresso wil marktaandeel behouden

Nespresso wil marktaandeel behouden

20 tot 40 procent van de koffie die in Europa wordt gedronken komt uit een Nespressomachine, volgens een becijfering van onderzoeksbureau Euromonitor International. Sinds 2000 heeft het merk meer dan 20 miljard capsules verkocht. Niet onverwacht vecht Nestlé, de bedenker van de Nespressomachine en bijbehorende cups, daarom de ontwikkelingen aan tegen goedkopere alternatieven.

De bekende Nespresso cups

De bekende Nespresso cups (bron: crossbone80)

Volgende week start in Parijs het proces dat Nestlé heeft aangespannen tegen twee concurrenten die in Frankrijk goedkopere alternatieven voor de Nespresso-koffiecapsules op de markt hebben gebracht: Ethical Coffee Company, opgericht door een oud-topman van Nespresso, en Sara Lee (moederbedrijf van o.a. Douwe Egberts).

Dat de cups voor een Nespresso-apparaat duur verkocht worden, hebben deze bedrijven ook gemerkt. Eerder werd al eens berekend dat een kopje koffie gemiddeld 33 cent is. Ethical Coffee Company maakt capsules die zo’n 20 procent goedkoper zijn. Sara Lee verkocht al 30 miljoen goedkopere capsules onder de merknaam L’Or in Frankrijk, en wil deze activiteiten zo snel mogelijk uitbreiden naar andere landen in Europa.

Wordt vervolgd…

Bron: Nieuwsblad

Foto: Flickr/crossbone80

Tags:
Copyright © 2010 · KoffieMagazine.nl · Berichten · Reacties